Partnerkoolide riigilipud

Monday, January 19, 2015

Off to Poland

Niisis, käes on juba lähetuse teine päev, või no rohkem juba öö, kuid siiski.
Esiteks mainin juba ära, et meid on jaotatud justkui kahte gruppi. Mina(Triinu-Liis), Anastasia ja Kätlin oleme õpetaja Liis Raal-Virksiga ühes grupis ning Madis ja Anita on meie huvialajuhi Tiina Saaritsaga teises grupis, kus lisaks nendele on kaks teise maa õpilast. Nende päevastest tegemistest saate lugeda SIIT(klikka sõnale). Ja muidugi on meiega ka meie grupis meie hostid ehk võõrustajad.
Alustan siis päevaga, mil lahkusime Eestimaa pinnalt. Meie kõige esimene kokkusaamine terve lähetusegrupiga oli kell kaks päeval(Eesti aja järgi) meie kooli(Pärnu Ühisgümnaasiumi) eest. Sinna pidi meile järgi tulema mikrobuss, aga üllatus üllatus, saime me hoopiski suure, nii umbes 40inimese bussi. Mis seal ikka, hakkasime siis seitsmekesi selle "pisikese" bussiga Tallinna poole sõitma. 1.5h hiljem jõudsime me Tallinna Lennujaama, kust läbisime kõik ilusti check-in`id ja pagasikontrollid ning jäime ooteruumi istuma ja oma esitlusi ette valmistama. Möödus tund aega ja saimegi lennukile minna. Lennuk oli ühe vähekäiguga. Mina ja Anastasia ning Kätlin sõitsime esimest korda lennukiga, niiet see kogemus ei lähe vist kunagi meelest. Esimese otsa lendasime Varssavi lennujaama ning sealt pidime me peale poolt tundi ootamist ümber istuma teise, veidi väiksema lennuki peale, mis viis meid Krakowisse. Jõudes Krakowisse, oli meil vastas pisike buss, mis sõidutas meid umbes 1.5h linna, kuhu me nädalaks ajaks elama jääme, hotelli juurde. Õpetajad nimelt peatuvad hotellis, mis osutus olema väga ilus ja üsnagi meie presidendihoone sarnane maja. Nimi on sellel linnal üpriski keerukas, vähemalt eestlase jaoks- Czechowicach-Dziedzicach(häälda: tzehoviitše-džedžiitše).
Terve tee autoga sõites oli meil kõigil suur hirm naha vahel, et kuidas esimesel kohtumisel käituda ning mida nendega rääkida. Jõudes siis lõpuks õhtul kella kümne paiku Poola aja järgi hotelli kohale, tulid sinna vaikselt kohale ka meie hostid oma peredega. Esialgu oli meil kõigil suur üllatus et enam-vähem näevad kõik üksteise moodi välja ning põdesime, et kas ikka tunneme oma hostid ära. Siiski lõppes see hästi ja jõudsime õigete hostideni.
Täna hommikul, ehk siis esmaspäeva ja samas ka lähetuse teisel päeval, oli äratus varajane. Nagu ka kõik ülejäänud päevad, meeldib see meile või ei. Kõigepealt kogunesime me kõik koolimajja, kus meie hostid käivad ning sealt edasi läks iga grupp oma teed. Nimelt on igal grupil oma hommikune kava paigas-kes külastab raamatukogu, kes haiglat jms.
Meie päev koosnes siis esiteks Linnavalitsuse külastusega, kus me täitsime koera registeerimise ankeeti ning lahendasime paar ülesannet. Samuti näidati meile Poola tsiviilpulma ning me mängisime selle lausa läbi. Kui see läbi sai siis oli meil tunnike aega ning me veetsime selle aja koolimajas. Sealt edasi jätkus meie kava raamatukogu külastusega, mis pidavat olema nende linna suurim, kuid võrreldes seda meie Pärnu Keskraamatuga, siis ei teinud nende raamatukogu isegi mitte meie poolt raanatukogu kokku.
Raamatukogus meisterdasime suure postri eakatele inimestele ning me andsime eesti keele tunni pisikestele, kes olid väga lõbustatud ja neile tundus see väga meeldivat. Samuti saime näha kuidas raamatuid parandatakse.
Külastused said läbi umbes kella poole kolme paiku, siis edasi oli meil täiesti vaba päev.
Õhtul kell kuus pidime me Eestlased oma hostidega mingisuguses kaubamajas kokku saama, et bowlinguss minna. Esiteks tuleb see ära mainida, et nende mõistes väike kaubamaja, on meie mõistes suur kaubanduskeskus.
Saades kõik kokku, suundusime me edasi selle sama kaubamaja nullkorrusele, kus oli üsnagi kokkpressitud bowlingusaal. Vastupidiselt meie ootustele, oli seal rahvast vägagi palju.
Bowligus oli väga tore, pea 2.5h veetsime seal aega ning tuli välja, et üsna paljud me hostidest, pole kunagi bowlingut mänginud. Peale seda läks igaüks meist oma hostiga koju ära.
Veel huvitavat üleüldisest Poolast on see, et siin on üpriski palju usklikke. On neid kes on väga sellega seotud(nägin oma silmaga, kuidas üks teismeline poiss liinibussis kirikust möödudes palvetama hakkas, samuti nägi Anastasia hommikul kooli minnes, kuidas tema hosti pere autoga kirikust möödudes palvet olid hakanud lugema) ning on neid kes on küll usklikud, kuid seda pole väga arusaada.
Muidu on Poola inimesed vägagi toredad ja linn on täitsa ilus. Lund pole meie siinolekuajal maas olnud ning neil on endiselt jõulukaunistused igal pool linnas üleval. Samuti ei saa mainimata jätta KUI ODAV SIIN KÕIK ON, pea et üle poole odavam, kui Eestis, mis on meile vägagi meeltmööda.
Homme on meil järjekordne tegus päev, lisaks on õhtul meil pidulik gala. Sellest ja kõigest järgnevatest päevadest aga järgmistes postitustes. Allpool ka mõned pildid.