Partnerkoolide riigilipud

Tuesday, October 6, 2015

PÄIKESELINE KÜPROS

Ja taaskord on mul võimalus oma blogi ellu äratada!
Niisiis oleme me(mina, Madis, Nastja, Eliise ja Chrystal) omadega Küprosel, täpsemalt Polise linnas.

Nagu ikka, alustame siis algusest. Kõik algas kui me 5.okt hommikul kohvritega kooli tulime, õpetajate päeva ära olime ning kell 13 kooli eest startisime. Nimelt läksime seekord bussiga Riia lennujaama, sealt lendasime Viini lennujaama, Viinis istusime ümber ning lendasimegi Küprosele, Larnacasse. Kuna aga meie sihtpunktiks oli Polis, pidime ühest Küprose otsast teise bussiga sõitma. Kokku kestis kogu see reisimine pea 14h. Kuna Polisesse jõudsime nelja paiku öösel, pidime jääma hotelli selleks ööks(ehk siis 4-5h ainult) kuna küproslased ei olnud nõus meile öösel järele tulema.

Täna(6.okt) hommikul sõime hotellis kõhud täis ning suundusime peale kella üheksat oma kohvrite ja kottidega kooli(väljas oli 36kraadi sooja!!). Nagu arvata võis siis pidime väidetava 10minuti asemel pea tund aega kooli fuajees ootama, mille järel me oma hoste(majutajaid) nägime lõpuks. Tutvus tehtud, läksime kooli sisehoovi ning seal oli pisike kontsert kus sai küprose noori laulmas kuulda. Peale seda kokkuvõttes "hängisime" niisama pea mitu tundi mööda kooli territooriumi ringi, kuna meie hostid pidid tundides osalema kuid meie olime liiga väsinud et nendest samuti osa võtta. Kella poole kaheks olid tunnid läbi ning läksime igaüks oma teed, Mina, minu host, Nastja ja tema host, tulime minu hosti koju sööma. Söök oli imehea-pasta köögiviljadega, roheline salat, mingisugused kotletid. Meile söödeti peaaegu sunniviisiliselt kaks portsjonit sisse, hakkama me sellega aga saime. Peale söömist läksime linna tagasi ning saime teistega kokku. Kuna küproslastel on selline veider koolisüsteem, et peale hommikusi tunde käivad nad veel õhtuti kella viie-seitsme paiku lisatundides, mille eest nad ka maksma peavad, siis jalutasime niisama ja veetisme aega Latchi sadamalinnas ja mõni aeg hiljem läksime bussiga Polise linna aega veetma. Kui lisatunnid lõppesid, suundusime uuesti koju, et pesemas käia ja riideid vahetada, Kella üheksa paiku saime taaskord linnas kokku peaaegu kogu projektimeeskonnaga ning läksime Moustakallis nimelisse restorani. Toit oli taaskord megahea ning kõht sai jälle väga täis. Peale söömist jalutasime kogu seltskonnaga veel natuke linnas ringi ning läksime küproslaste nn "noorte kogunemiskohta" milleks oli hästi ilusa vaatega platvormi taoline ehitis. Sealt hakkasid kõik järjest koju minema kuna homme peame 7.30 juba koolis olema.

PS. Ei saa mainimata jätta kui hea soe siin on!!!!!(hetkel kella 23 paiku a`la 25kraadi) Ning segadusttekitav on nende vastupidine liiklus, kuna Küpros oli kunagi Inglismaa võimu all. Toas käivad nad oma välisjalanõudega mis on ka mega harjumatu. Samuti on loodus üliilus ning kõik mida sa ka ei näeks lihtsalt paitab silma :D